Kvantová informace a komunikace

2D ChessKvantová teorie umožňuje překvapivé aplikace v oblasti přenosu a zpracování informace.V našem výzkumu se zabýváme různými procesy kvantové informace, jako jsou kvantové procházky, kvantová optika, kvantová teleportace nebo kvantová kryptografie a jejich úlohou při zpracování informace.

Kvantová procházka je analogem klasické náhodné procházky. Vlastnosti kvantových procházek jsou odlišné od klasických a nacházejí uplatnění v řadě oblastí. Kvantové procházky se dají využít jako kvantové protokoly, či pro simulaci kvantového transportu. Předmětem našeho zájmu je studium vlastností kvantových procházek a možností jejich experimentálního využití.

Při studiuoptických jevů je třeba zohlednit i kvantové efekty. Studiem takových jevů se zabývá kvantová optika. Nejznámějším příkladem takového jevu je fotoefekt. Využití vlastností kvantové optiky je důležitou součástí řešení problémů při konstrukci kvantových počítačů i při studiu jiných kvantových systémů.

Klasicképočítače řeší řadu matematických úloh v exponenciálním čase nebo vůbec. Mezi takové úlohy patří rozklad čísel na součin prvočísel nebo hledání jisté položky v rozsáhlé nestrukturované databázi. Ukazuje se, že výpočetní možnosti počítače jsou neoddělitelně spojeny s jeho fyzikálním principem fungování a kvantová fyzika umožňuje řadu těchto problémů řešit efektivněji pomocí tzv. kvantových počítačů

Kvantová dynamika se dá reprezentovat pomocí vrcholů a hran reprezentujících interakce. Charakter interakce úzce souvisí s typem grafu a vlastnostmi hran. Rozpracováním teorie kvantových sítí jsme schopni popsat řadu procesů jako perkolace nebo generaci provázání velkých kvantových systémů. Mezi naše cíle patří využití kvantových sítí k cílené manipulaci velkých kvantových systémů.

prof. Ing. Igor Jex, DrSc.
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., místnost: 218, Břehová 7, Praha, telefon: 420224358262
* Quantum information and communication
* Quantum networks
* Quantum walks
* History of physics

Aurél Gábris, Ph.D.
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., místnost: 13, Břehová 7, Praha, telefon: 420728950043
* Quantum walks
* Chaos in quantum mechanics
* Simulation of quantum dynamics
* Quantum state transfer
* Cavity quantum electrodynamics applications for quantum information
* Entangled coherent states
* Quantum teleportation

Craig Hamilton, Ph.D.
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., místnost: 13, Břehová 7, Praha, telefon: 420224358353

Ing. Jaroslav Novotný, Ph.D.
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., místnost: 219, Břehová 7, Praha, telefon: 420224358264
Kvantová informace
Kvantová termodynamika
Kvantové sítě
Otevřené kvantové systémy

Ing. Václav Potoček, Ph.D.
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., místnost: 116, Břehová 7, Praha, telefon: 420224358360
* Kvantová informatika
* Kvantové algoritmy
* Kvantová optika

Ing. Martin Štefaňák, Ph.D.
* Kvantová informace
* Kvantové procházky

Iskender Yalcinkaya, Ph.D.
Quantum; walks, state transfer, algorithms, simulation, non-locality, contextuality.

Ing. Iva Bezděková
Aktuální výzkumné téma: Kvantové procházky

Ing. Antonín Hoskovec
Školitel: prof. Ing. Igor Jex, DrSc.
Aktuální výzkumné téma: Věrný přenos informace

Ing. Martin Malachov
Školitel: prof. Igor Jex
Aktuální výzkumné téma: Chaos v purifikaci smíšených stavů

Mgr. Ing. Jan Mareš
Aktuální výzkumné téma:

Ing. Jiří Maryška
Školitel: prof. Ing. Igor Jex. DrSc
Aktuální výzkumné téma: Kvantové dynamické semigrupy

Ing. Stanislav Skoupý
Školitel: Dr. Martin Štefaňák
Aktuální výzkumné téma: Kvantové procházky, vyhledávací algoritmus a přenos stavu

Bc. Tereza Štefková
Školitel: prof. Ing. Igor Jex, DrSc.
Aktuální výzkumné téma: Dynamics of two-dimensional quantum walks